Training Framing & Message House

Wilt u de ander overtuigen van uw verhaal en hem beïnvloeden? Dan komt u er niet met feitelijke argumenten. Want we leven in een wereld waarin de emotie regeert. Uw verhaal moet daarom aansluiten op de werkelijkheid en emoties van anderen en daarop een antwoord geven. Hoe doet u dat? Dat leert u in de training Framing & Message House.

Wat is framing?

Met framing breng je door woorden en beelden jouw kijk op een situatie of vraagstuk helder naar voren. Framing gebeurt altijd en overal, want beelden en taal zijn nooit neutraal. Maar daar waar meningen sterk uiteenlopen en het debat feller wordt – zoals in de politiek – wordt framing bewust ingezet als beïnvloedingstactiek. Door vanuit emoties en waarden je frame op te bouwen, sluit je aan op de meningen, stereotypen en beeldvorming die zich eerder al vast hebben gezet in het brein van je doelgroep. Als je dit frame daarna aanvult met een set goede argumenten in een message house, krijg je een boodschap die werkt!

Frames en emoties in kaart brengen en analyseren

In deze unieke en gewaardeerde workshop leert u hoe u de frames en emoties van anderen in kaart brengt en analyseert. Met uw eigen verhaal sluit u hierop aan. In een creatieve brainstorm werken we diverse frames uit en beoordelen we ze op kracht en zwaktes in relatie tot uw omgeving. Als frame en emoties kloppen, voegen we argumenten toe in de vorm van een sterk en consistent message house.

Optioneel: A/B-test

Optioneel voert de Lobbyvakschool een A/B-test voor u uit op twee varianten van dit frame. Hierbij toetsen we de frames  op emotionele waarde, geloofwaardigheid en reputatie-effect. De inzichten die hieruit voortkomen zijn vaak verassend verhelderend en helpen het frame aan te scherpen tot een definitieve en effectieve versie.

Resultaat: een uitgewerkt en samenhangend frame

De workshop duurt twee dagdelen. Aan het eind heeft u een uitgewerkt en samenhangend frame waarin werkelijkheidspercepties, emoties en argumenten zijn gecombineerd. Dit centrale frame dient als basis voor uw totale beïnvloedingsstrategie waarin lobby, mediaanpak en digitale berichtgeving worden gecombineerd. Het uitgewerkte frame is ook de perfecte basis voor uw woordvoeringsvoorbereiding of mediatraining.

Voor wie?

De training Framing & Message House is bedoeld voor communicatieadviseurs die heel scherp willen communiceren rondom issues en crisiscommunicatie. En voor organisaties en bestuurders die moeten leren omgaan met lastige issues, ter voorbereiding op de pers.

Interesse? Vraag uw persoonlijke intake aan

Wilt u leren om een heel scherpe boodschap te formuleren waarbij argumenten en emoties in balans zijn? Volg dan de training Framing & Message House bij De Lobbyvakschool. Vraag een persoonlijke intake aan en ontdek of deze training iets voor is. Natuurlijk vrijblijvend.

vraag uw persoonlijke intake hier aan