Public affairs management training

Niet iedereen met een standpunt wordt gehoord. Juist daarom is reputatie zo belangrijk. Public affairs management is de sleutelterm voor wie een politiek doel of een sterk standpunt heeft. Dat is veel meer dan ‘lekker netwerken’ en het beïnvloeden van politici via een gerichte lobby. De evolutie in informatietechnologie en de politieke veranderingen betekent in de bestuurlijke wereld een constante dialoog. Iedereen met toegang tot internet kan zich in het debat mengen.

Unsplash Den Haag Lobby Public Affairs lobbyvakschool

Wat is public affairs management?

Public affairs start bij uw gefundeerde boodschap. Hierin weerklinkt het maatschappelijk geluid van deze boodschap. Dan pas begint de echte lobby, waarin inzicht in politiek-bestuurlijke processen en timing cruciaal zijn.

Training op maat

De Lobbyvakschool adviseert uw organisatie in een op maat gemaakt – gezamenlijk – traject of geeft ondersteunt met op maat gemaakte trainingen. Daarna gaat u zelf aan de slag. Wij reiken u de belangrijkste tools en systematieken aan. We knippen het lobbyproces op in overzichtelijke goed georganiseerde stappen. U komt met een vraag en het bespreken ervan leidt al tot haalbare en realistische lobbydoelstellingen met bijbehorende kernboodschappen. Na een grondige krachtenveldanalyse van alle relevante stakeholders heeft u de handvatten die u nodig heeft om uw stakeholders te benaderen en de lobby uit te voeren. Met de juiste lobbyinstrumenten en ondersteund met (public affairs) coaching.

Voor wie?

De training Public Affairs Management is bedoeld voor iedereen die doet aan belangenbehartiging. Bijvoorbeeld als je werkt bij branche- of koepelorganisaties, grotere zorgorganisaties of als politicus bij een gemeente.

Interesse? Vraag uw persoonlijke intake aan

Wilt u leren hoe u op een goede manier uw belang onder de aandacht brengt? Volg dan de training Public Affairs Management bij De Lobbyvakschool. U leert de belangrijkste tools en systematieken. Vraag een persoonlijke intake aan en ontdek of deze training iets voor is. Natuurlijk vrijblijvend.

ontdek hoe