Stakeholders- en beïnvloedingstrategie

Elke organisatie heeft te maken met stakeholders. Dit zijn organisaties of personen die, met wisselende kracht en inzet, invloed uitoefenen op uw belangen. Wilt u iets van hen gedaan krijgen? Dan is het belangrijk dat u weet tot wie u zich richt. Hoe u effectief met hen omgaat. En hoe u uw thema of organisatie op de gewenste manier voor het voetlicht brengt. Dat begint met het accuraat benoemen van de meest relevante en invloedrijke stakeholders. Maar er is méér nodig voor een succesvolle strategische communicatie-aanpak. Wat precies? Dat leert u in de training Stakeholders- en Beïnvloedingsstrategie.

Unsplash Austin Distel Stakeholders

Inhoud van de training Stakeholders- en beïnvloedingsstrategie

In drie werksessies van een dagdeel (ochtend, middag of avond) brengen we samen met u de stakeholders en kaart en werken we een effectieve beïnvloedingsstrategie uit, inclusief boodschap en framing. We zetten daarbij samen in ieder geval de volgende stappen om te komen tot een compleet lobbyplan:

• Doel
  • Stakeholder analyse
  • Perceptiescan
  • Issues analyse en koppeling aan stakeholders
  • Beïnvloedingsanalyse
  • Boodschap en framing
  • Start uitvoering

Uw stakeholders in het besluitvormingsproces in het publieke domein worden op het juiste moment goed geïnformeerd met correcte informatie.

Voor wie?

De training Stakeholders- & Beïnvloedingstrategie is bedoeld voor iedereen die in een complex veld beweegt, te maken heeft met veel groepen en belangen en daarin orde wil aanbrengen.

Interesse? Vraag uw persoonlijke intake aan

Heeft u behoefte aan een effectieve strategie om medestanders te mobiliseren en stakeholders te beïnvloeden? Volg dan de training Stakeholders- & Beïnvloedingsstrategie van De Lobbyvakschool. Vraag een persoonlijke intake aan en ontdek of deze training iets voor is. Natuurlijk vrijblijvend.

plan uw persoonlijke intake